Det Roliga Med Feber!



Hej.. Det är jag igen.
Ligger hemma i min soffa och är grisasjuk igen... Febern har gått som en jävla bergodalbana
men för tillfället mår jag helt ok. Så jag tänkte dela med mig lite om de drömmar och idiotier jag har råkat ut för genom åren när jag har haft feber.
Jag kommer absolut inte dra någonting i kronologisk ordning för det minns jag inte. Men jag ska plocka lite godbitar.
En sjuk pryl hände när jag var i yngre tonåren. Jag minns att jag hade en våningsäng på rummet men det var ett eget rum. Typ... Om nån polare skulle sova över var det väl bra att ha. Så kunde de få uppleva den otroliga spänningen av att sova på 1.80 meters höjd!!! Vem behöver grönan när man kan komma hem till tivoli ala Danne liksom. Nåväl, jag vaknade mitt i natten av att det var tänt i mitt rum. Jag var grymt pissnödig och det sprang omkring säkert 100 småtomtar i mitt rum och alla bad varandra att passa deras plats.
Jag var förstås förbryllad över detta. Tänk om någon skulle ta min plats när jag gick för att fjöla! Så jag öppnade munnen
efter en stunds studerande och sa försiktigt "kan nå..någon, eh.. passa min plats?"
Alla de små tomtarna tittade mot mig och var helt tysta. En av de små jävlarna tar fart, kubbar förbi mig och släcker lampan. När jag tänder igen är alla borta. Det tog mig ett par minuter att hajja att detta var feberhallisar.

Nu har inte jag några bilder som har något med detta att göra, men jag tänkte ändå se till att sätta lite färg på sidan.
Plus göra er glada förstås ;)



En annan feberkväll när jag låg i min konstant läckande vattensäng så vaknade jag, ännu en gång för att gå och pissa (loves that shit!). Det här var också i tonåren. 15 bast tror jag att jag var.. Hur som helst så tog jag mig några jättekliv och ställde mig bakom trumsetet och gjorde mitt... ´Nuff said.
För att bre på det hela blev jag väckt av en hysterisk brud som låg i sängen som väckte mig ur dimman med ett par örfilar och ett ödleskri som skulle vara nån form av skrikgråt om att jag var psykiskt sjuk. det var den roliga gången...

Ännu en kul bild! Wwwoaaaa!!!


En annan gång som faktiskt inte hände mig. Eller jo... Det var jag som blev utsatt för det.
Var hemma hos en kompis när jag var kanske 7-8 år. Skulle sova där av någon anledning. Han blev risig redan på kvällen men det var för sent för mig att åka hem. Så vi gick ner till hans rum i källaren (yep ni läste rätt... fritzltime!!!) och han somnade nästan på en gång.
Jättetrist att sitta och suga på legobitar helt ensam och läsa uppochnervända kalletidningar med ficklampa. Han kunde inte sova om det inte var absolut kolsvart. Men jag somnade givetvis också tillslut.
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzz
zzzzz

PANG! POW! WEEEEUUUW! Och alla jävla batmanljud man kan tänka sig!
Där stod Tommy över mig med en bandyklubba som gick som ett jävla rotorblad i ansiktet på mig! Han sparkade
mig i mage och rygg. Fick säkert in en och annan fot på juvelerna också. Han grät och skrek som om det gällde livet.
Tillslut kom hans mamma in och lyfte bort honom. När det var tänt blev han jätteförvirrad och var helt stirrig.
Jag var mest chockad över allt som hade hänt, så jag började nog inte grina förrän kvällen därpå. Hur som helst hade han trott att jag var nån form av monster som skulle komma och våldta honom... Försvarsmekanismen gick igång och han tänkte väl att bästa försvar är att anfalla.
Vi är inte vänner längre...




I samma jävla våningsäng som småtomtarna dök upp i så hade jag en rejäl skräckupplevelse!
Det var den åldern man verkligen var rädd för monster under sängen. Så jag dunade på undervåningen
och hade hängt upp ett lakan som liksom var intuckat under min madrass och madrassen på övervåningen.
Jag låg i min säng på kvällen och borstade min kattunge (hur lät det där då?) och läste telefonkatalogen.. Jag tyckte
att det inte fanns något roligare och intressantare än telefonkatalogen back then. Sant faktiskt...
Tillslut somnade jag, och som alla febriga karateintresserade barn så fladdrade jag väl en smula i sängen och
lyckades rycka ner lakanet. Det jag ser när jag öppnar ögonen är en helt svartögd, flintskallig, grå, spinkig man med gristryne som står och dreglar typ en decimeter från mitt ansikte. Jag försöker skrika, men inga ljud hörs... Och så ligger jag ett bra tag innan han ställer sig upp och går ut ur mitt rum. FITTÄCKLIGT!!!



Nu har jag vart uppe och nosat på 39 graders feber i två dygn och har varit jävligt
snurrig mellan alvedonsatserna (höhö). Jag har tillexempel suttit och väntat i säkert
20 minuter på att min fru ska komma ut med tacos till mig. Att hon varit på jobbet i 4 timmar
var inget som dök upp i mitt huvud. För att smeta på det hela så började stambytet här i måndags.
Så varje morgon vaknar man av ett gäng vrålapor med bilmaskiner, borrar och släggor som inte vill något
hellre än att höras till göteborg. JAG HATAR DOM!!! Detta resulterar givetvis i att vi inte har vatten, toalett eller dusch.
och man är inte så jävla sugen på att gå ut till de uppställda dusch/toarummen när man ligger och svettas som
en avdankad heroinist i dyngsura kallingar. Skönt att man får klaga lite... Drömde dessutom att jag jobbade på Lidl
som slav. De kastade ägg omkring sig som jag blev tvingad att torka upp. Bara för att jävlas. I slutet så satt Erik röjås
aspackad i en skitstor bil och försökte kontakta chefen inne på Lidl. Han skulle typ... Sätta på henne har jag för mig. Han var arg och kåt. Cool kille.. Jag trodde senare på dagen att jag jobbade på Lidl.
Nu måste jag ta mig till de där jävla hörnstugorna för att pissa... Kallt och vidrigt.
Så jag lämnar er alla med en sista trevlig bild och hoppas att ni alla tycker fett synd om mig.

Tomtekram/den vackre, bildsköna, stora, starka, gudomliga, iögonfallande, heta, trevliga, sexiga, upphöjde, ståtliga
geniala, pålitliga, maskulina och lätt självgoda Danne Lundgren





Kommentarer
Postat av: Martina J:son Gren

På tal om knäppa drömmar, jag drömde om Skitarg härom natten. Det var helt en helt galen dröm. Jag blev jagad av läskiga flugor. Du kunde inte stava till snopp i drömmen heller.. Hahahah!

2010-10-27 @ 20:06:46
URL: http://martinajsongren.blogg.se/
Postat av: Jessica

Du har faktiskt blivit lite av min idol :P

2010-10-27 @ 21:43:41
URL: http://jessicaleiding.blogspot.com
Postat av: Brandget

hahaah bäst!!! du och kissie danne...du och kissie.

2010-10-27 @ 22:27:28
Postat av: Johanna

Så, då var min dag gjord. Grym du är på att skriva du "vackre, bildsköna, stora, starka, gudomliga, iögonfallande, heta, trevliga, sexiga, upphöjde, ståtliga

geniala, pålitliga, maskulina och lätt självgoda Danne Lundgren"

2010-10-28 @ 12:32:05
URL: http://mariamichaelas.blogg.se/
Postat av: Jos

Danne, du behöver hjälp. Men inte mot febern. I like it.

2010-11-08 @ 22:58:19
URL: http://megajos.blogg.se/
Postat av: Danne L

men vilka lovord :)

bockar och bögar!!

2010-11-14 @ 22:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0