Memories of Sterb /Simon



Nu är det då min tur igen att skriva! Nytt år och mitt första inlägg! Tiden går fort och jag börjar se fram emot och längta efter skivinspelning! Mmmm det får mig att bli påmind om sist vi spelade in och hur det gick till.

Platsen var Studio Abyss i Dalarna hos Tommy Tägtgren, det var November 2008 och det var kallt och massor med snö. Då jag varit i den här studion tidigare så visste jag hur jävla kallt det skulle vara i lokalen när vi anlände. Vilket det givetvis var och man sparade alla kläder på första timmarna inomhus! Taggade som vi var så gav sig alla in i studiorummet för att börja småpilla lite med allting. Slutade dock med en ganska brutal fylla och jag minns att vaknade upp i mössa, kängor och hela skiten på!

Härifrån så blev händelseförloppet ganska systematiskt. Sova, spela in, alkohol, spela in, äta, alkohol, spela in.. och så vidare. Måste dock vilja nämna att hjälten Marcus hade extremt tålamod med allihopa då han gjorde stor majoritet av allt jobb vid mixerbordet. Jag som har en del vana vid teknik och liknande tappar lite fokus när det finns 10.000 olika knappar och reglage och junk! Men MacAttack briljerade!

Marcus vid alla knappar, notera Solbacka flaskan på golvet. Vet inte hur många flaskor som gick åt

 

För alla er som inte känner Danne så piercar han en del. Givetvis hade karln med sig alla sina piercing-prylar med sig upp av någon jävla anledning. Danne + alkohol + piercing-prylar.. ni kan ju gissa hur det slutar och det är absolut inte första gången eller sista förmodligen. När jag oskyldigt satt och la gitarrer med Marcus så hörde jag bara Danne smyga upp bakom mig och säga med sprit i andedräkten -"Sitt jävligt stilla nu". Resultatet.

 


Dock så blev det här inte det enda smycket jag kom hem med...


Tro det eller ej så satt vi faktiskt bara i sex dagar och spelade in. Tiden gick jävligt fort men trots detta så var man jävligt mör efter ett tag. Det krävs nog en del för ett gäng snubbar att glida in i en studio en längre tid utan att slå ihjäl varandra haha! Trots att det var roligt som fan och att vi kom hem med en jävligt fet platta så var man rätt trött.



Nicke frågar nog "Vafan håller du på med?"


Kan det vara Solbacka och Jäger i muggen tro?


Tommy Tägtgren, the Man the Myth the Legend...


Så det var allt för mig den här gången, Skål!

/S


Kommentarer
Postat av: Mary Raven

Fan vad kul att läsa om! Mer sånt här grabbar! :-D

2011-01-10 @ 11:44:57
URL: http://maryraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0