Marcus goes Berlin... Yeah! /Marcus



Tjena tjena!

Hrm... jo, bortsett från att vi är sköna dudes som spelar skön musik (=sant ju!) så är vi alla music-lovers i Sterbhaus. Och även om vi inte namedroppar band som inspirerar oss så har vi precis hur mycket utrymme vi vill i den här bloggen att gå bananas över vad som helst, och då ingår liksom andra band i den soppan.

För min del, var det detta som gällde i helgen:



Sjukt skön helg. Men för att få en så skön helg måste man kliva upp 02:30 på natten mot lördagen den 26:e februari, bre två ostmackor och pinna ner till tunnelbanan för att bege sig in mot centralen... Voila (första biran - på tuben alltså):



Så när varenda idiot i stan var på väg hem på lönedagen med eller utan kvart över 3 ragg korkade jag upp. Hehe, kändes skönt. Sen bar det av mot bussterminalen vid centralen och det blir en bira på flygbussen mot Skavsta följt av en finöl på flyplatsen när jag väl var framme. Sen bidde det en dyröl på planet och en till på tåget från flygplatsen i Berlin mot Alexenderplatz, och här är beviset på allt det där:



Haha, och nu när ni vet hur öl ser ut, och hur jag ser ut när jag dricker den mellan 03:00 och 08:30 så kan vi ju gå vidare... Eller nja, alltså, "gå vidare och gå vidare", jag fick i mig en och annan öl de närmaste timmarna, jag dokumenterade det bara lite dåligt. :-)

Helt solokvist i en främmande stad med främmande människor och på kvällen skulle jag röja loss. Sånt här har jag faktiskt gjort förut (blir lätt så när folk inte fattar hur bra musik JAG gillar!! ;-) Hahaha), och av erfarenhet så visste jag att det fanns en och annan timma att slå ihjäl. Och det är här Berlin blir så skönt! Men först, en kaffe:



(ps... Ja, det är 2 tyskar i bakgrunden...)

Alltså, nu är klockan strax innan tio på morgonen. Vad ska jag göra? Jag kissar (det finns det tyvärr ingen bild på) och sen ramlar jag på det här stället:



(haha... Jag tyckte det var kul iaf... Jag kan ha varit lite smålurig och övertrött)

Och ...NU blir Berlin sådär underbart skönt:



(Haha! Yeah! Bierbar - Alkopol!! Kl 10 på morgonen! Skönt land...)

Och jag går loss på:



Jag har fotat en bärs till, men den tar vi om en stund. Skönt med tyskland är att jag inte är själv kl 10 på morgonen utan några 50+ gubbar med skinnväst och grejjer (dock ej bikers, tyskar har skinnväst ändå, visar det sig) sitter och ölar och läser tidningen.

Nu har jag hittat hem kan man säga, så jag drar på nya (och numera helt om-arrade) vrålåket "Faceplant Armageddon" med Sterbhaus som behöver en hel text. Jag hade petat ihop en text innan men eftersom vi gjorde om låten (bara det bästa duger på nya skivan) så behövde den en ny text. Skitmysigt må jag säga. Jag sitter och kladdar för fullt, lyssnar, tänker, garvar för mig själv och kladdar ner några härliga rader. Och sen drar jag och käkar lunch efter ett par timmar. Vem sa en öl i solen?



Det är ju inte direkt sommar så det blir till att vanka bort till Bierbar igen (I love you Bierbar!!! Ich liebe dich!!!). Och nu händer något lite konstigt. Jag menar, jag är här för att röja loss till metal på en metalklubb. Har inte träffat några metalskallar än. De skönaste snubbarna jag stöter på på hela den här resan är tre holländare som nu sitter i baren i Bierbar och häller i sig bira som aldrig förr och varvar det med något som heter "Korn" -typ. Och det är i stort sätt som Snaps. Den ena herrn fyller 55 och det är därför dom är där. Haha, här springer man omkring och är van att folk har 573 fördomar mot folk som en själv och så märker man att man nog har fördomar själv. Dom är fan ascoola att hänga med och tillslut vet dom myyyycket väl om vilket asgrymt band Sterbhaus är:



Jepp! Holland here we comes! Happy Birthday och sen... Goodbye

Jag ska ju gå och få min förtjänade dos The Devil's Blood:




...och det är fan extasiskt. Dom kör hela EP:n "Come Reap", udda gamla spår som "Graveyard Shuffle" och "A Waxing Moon Over Babylon" och så från senaste såklart. Nåja, vet inte hur många som läser det här som bryr sig super hårt om The Devil's Blood. Men jag är helt slut efter giget och bangar mitt planerade nattkrök tills morgonkvisten på "Kill Em All Club" (bara en bira fick det bli). Det blir ett oplanerat hotellbesök denna natt iaf.

Inte mycket mer att säga! På morgonen var det raka spåret hem till Svea Rike. Och att peta ihop det här inlägget efter ett par dagar. Min kropp är fortfarande slaktad...

Ha det göööööött! Det hade jag i helgen!

Kommentarer
Postat av: Seance

Fy fan! vad grymt bara sätta sig själv på planet och åka för att se ett av sina favoritband stenhårt. Jag vill också göra samma sak men känslan av att glida omkring som en loner i en främmande stad har stoppat mig hitills. Jag har flera polare som gillar samma band som mig men inte lika hardcore. Men ditt inlägg har triggat mig det kan bli av inom snar framtid, speciellt om det gäller ett "litet" band från New York.

2011-04-20 @ 12:52:43
URL: http://seance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0