Family Guy, Motörhead och vinterfanskap /Jimmy



Hej alla glada. Mysigt med snö eller hur? Right... Visst, det kanske ser lite fint ut, men alla dessa förbannade minusgrader och hala isvägar gör att det inte riktigt är värt det... Låt oss flytta långt söderut över vintern säger jag! Men inte för långt för då kommer man tillslut tilllbaka tilll samma skit. Hehe.

Sitter här hemma i soffan och tittar på när Stewie Griffin åker runt i rymden i ett rymdskepp tillsammans med sin trogna nallebjörn och sidekick Rupert. Dom krigar mot nån slags parodiversion av "Deathstar", i form av Peter Griffins huvud. I själva verket så är Stewie hemma vardagsrummet med ett litet leksaksrymdskepp och slår den mot Peters huvud. Livlig fantasi den lilla bögiga men mordiska ungen har! :) Just detta avsnitt heter "Brian Writes a Bestseller" och handlar om när Brian skriver en tv-serie som blir helt förstörd av producenterna. Plus en massa annat roligt. Avsnittet kan hittas i säsong 9 för er som vill se. Mycket bra avsnitt!



Family Guy är bra grejer. Det har blivit en hel del avsnitt av just denna serie de senaste veckorna, närmare bestämt alla säsonger förutom säsong 6. Fick låna allt av vår käre Marcus, som även han är stort fan av denna underbara tecknade serie. Så medans jag har varit hemma och kämpat på med mina handövningar så har jag haft det lite kul iallafall!

En annan cool grej som hände ett par veckor sen var när jag fick en liten krya-på-dig-present av självaste Motörhead! Det visade sig att min lillebrors klasskompis farsa är ganska bra polare med Mikkey Dee, trummisen i Motörhead. Dom hade träffats på ett hotell i nån semesterort för några år sedan och lärt känna varandra.

Mikael, som brorsans kompis farsa heter, hade varit i Manchester när dom hade konsert. Efter konserten så hade han börjat snacka om mig. Han hade berättat om skadan och att jag var musiker osv och dom hade tydligen tyckt synd om mig så klottrade ner denna till mig:



Det tyckte jag var roligt hehe :)

Vill också nu passa på att tacka Tappe Mäntyranta, gitarrist i Kill The Parish, som ställde upp och hoppade in för mig på två Sterbhausgig nu när jag inte kan spela! Han gjorde mycket bra ifrån sig och vi är väldigt nöjda! Tack som fan!

Liten update på handskadan kommer här för er som är nyfikna: I måndags förra veckan så blev jag av med alla stygnen. Det var 25 stygn och det var inte det skönaste jag gjort i mina dagar. Övningarna har gått bra och idag blev jag av med jättegipset och trådarna som satt fast på fingrarna. Fick ett mindre handledsgips som jag ska ha nu i 2 veckor samt nya övningar. Fingrarna är helt fria nu men jag får fortfarande inte använda handen tilll något förutom till övningarna. Den 14:e Dec ryker allt gips, så då är jag helt fri och kommer kunna duscha utan en jävla plastpåse runt halva armen. Thats it for now! Fråga gärna om ni har frågor! Men förvänta er inget svar! Jo då jag kommer svara. Eller kommer jag det? Nej det kommer jag icke att göra!

Tack för idag slut för idag! Hörs! psst... jag kommer att svara...! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0