Tack som satan!!!



Jeeeeeeeeeeezz!!!
I torsdags åkte vi iväg på båtresa och gigade. Rockin the galaxy var ett helt jävla underbart superparty
med många galna och roliga filurer man stötte på. Då vi knappt sov under de timmarna båten var igång så
blev man givetvis en smula knäckt efteråt. Giget gick skitbra och vi röjde så hjärnorna höll på att trilla ut ur
öronen på oss!! it was totally worth it!!!!
Jag som för tillfället är den enda körvänliga i sterbhaus (då Jimmy är entassad och Marcus har kört rally) så skulle jag köra oss till kalmar på lördag morgon för att ha ett svettigt gig där med. Nu säger jag inte att jag är nån toppförare, eller ens intresserad av att köra bil. Men poletten föll på mig... Jag hatar att köra bil. Tack o lov så ville Willow haka på. Han är trehundrasexton gånger vanare bakom ratten än vad jag är. Den här morgonen så var jag alltså på vippen att somna. I bil. På väg.... I snöstorm. Så lille Willow tog över och jag fick sova. Vi kom fram till kalmar tillslut och tog in på hotellet. Så fort jag ställt ner väskan på rummet så går brandlarmet. YEAAAAH!!!
höll på att skita ner mig då jag trodde att det var jag som hade utlöste det då jag släckte en lampa.

Men vi dök ner på stället (som för övrigt låg 20 meter från hotellet... vilket e sweeeet). Där fick vi massa god öl av Dennis (arrangören som även fyllde år... grattis igen!). Roddade på allt och fick mat i magen. Stället var råmysigt och när vi väl dök upp på scen så blev det idiotröj i lokalen. Hur skön kväll som helst :D
Runt halv tre på natten så gick vi tillbaka till våra rum. Jag, Simon och Willow drog in på mitt rum och kollade på nåt skit på tv. Jag bestämde mig för att ta en välbehövlig dusch och kommer ut till ett garvande par polare i sängen som har suttit och diskuterat ett ämne som tydligen kom upp medans jag duschade av mig.

Simon: "HAHAHA DANNE! Tänk dig att du super dig skiiiitfull! och på fyllan börjar peta in ahlgrens bilar i röven. du vaknar, minns inget från gårdagen och drar bakisröjjet på muggen. HAHAA! FAN VAD FÖRVÅNAD MAN SKULLE BLI NÄR DET LIGGER EN HEL PÅSE BILAR I MUGGEN!"



Vi är alltså inte som klyftigast efter tre dagars stenröj. Men vi låg i sängen och garvade så vi grät :)
Till slut så somnade vi. Förmodligen av allt jävla garv...
Vi gick upp runt 8 på morgonen för att inmundiga hotellets frukost. Simon var eld och lågor när han kom in i rummet och skrek att det luktade bacon i hela korridoren! Yey! Vi var ett gäng slagna hjältar som mest höll käften under frukosten, sen drog vi till slafarna för att slagga lite till. 

Resan hem började ungefär vid klockan tolv, och när Willow höll på att slockna bakom ratten tog jag över. Den här gången en miljard gånger piggare än dagen innan. Men vädret var en riktig jävel idag och hyrbilens vindrutetorkare drog igång i 180 varje gång man blinkade. alla slocknade (tror jag?) i bilen medans jag stirrade ut i vintermörkret och lyssnade på samma megadethskiva 4 gånger. Tung men rolig helg alltså :)

Ska vi komma till rubriken kanske? jo... Jag vill å hela Sterbhaus vägnar tacka alla som har hjälpt oss till den punkten vi är idag. Folk hjälper oss hela tiden med mindre och större grejer och jag tycker att det är värt att nämnas att vi inte skulle vara här idag utan alla som finns till för oss. Givetvis är Marcus ett ånglok när det gäller att driva bandet framåt, vilket han gör i helt jävla genialisk manageranda. Men till exempel så skulle jag förmodligen somnat och kört av vägen i lördags morse om det inte vore så att Willow tog över ratten. då skulle det inte finnas mycket Sterbhaus kvar.
Så tack :)


Han e ju bra tjusig...

Sen Har vi ju då räddaren i nöden som har hoppat in för vår stackars finskflagghuvade Jimmy.
Då vi snabbt behövde en gitarrist som inhoppare så kliade vi oss i huvudet ett bra tag innan vi frågade Kill The Parishs finska gitarrist Tapio Mäntyranta. Även kallad Tappe i folkmun :)
Han har jobbat stenhårt med att lära sig låtarna till dessa gig och det är vi eeeevigt tacksamma för. som om inte det var nog så har han knappast agerat sidofigur på scen utan sugit i sig hela Sterbhausvälden och röjt helt fantastisk mycket! Han har varit helt jävla skitcool! Alltså Tappe... Jag kan inte poängtera tillräckligt hur mycket vi uppskattat detta. Du ska få en fin jävla flaska whisky inlindad i kött!!!

Här är Tappe i sin säng på lidingö....





Och här är Tappe efter att han har ätit  middag... han lever på godis och Whisky.




 


Hur som helst vill jag understryka att han är en jävla hjälte, för att inte tala om Jimmy som har gått igenom allt med Tappe och skrivit ner alla låtar i guitarpro. Tappe som likt Jimmy är fin och finsk är även något av en dåre på gitarr. Dom e ju för fantastiska de små liven.

Skulle jag sitta är och tacka alla som förtjänar det så skulle jag fan inte få sömn på fyra dygn. Men jag tror ni vet vilka ni är, ni hjälper oss att sälja merch, ni köper merch, ni lyssnar på vår musik, ni hjälper oss med videoinspelning, ni ger oss inspiration, ni kommer och skakar skallarna i småbitar på våra gig, ni dricker bärs med oss och arrangerar gig vi tar del av etc etc.
Sist  men inte minst vill jag givetvis tacka alla mina boys i Sterbhaus... Det känns som om det är svetsat i upp och nergångar, vi har sjukt kul ihop och jag är så jävla glad att jag är med på det här tåget. För det kommer bi en en helvetes rolig resa.
Ännu en gång. tack!!

Och givetvis vill jag tacka alla er som läser det här (och sprider vidare ;)) ni är värda en fet jävla pyss! hoppas ni inte slutar äta ahlgren bilar bara för det här inläggets skull.

//Danne monstergillare



Kommentarer
Postat av: Branet

Fett majsigt inlägg, skrattade högt när bilden på Tappes säng i Lidingö dök upp...

2010-11-28 @ 22:29:40
Postat av: Jessica

Du får ett fjortishjärta av mig för att du är så bra! --> <3 <----



Synd att vi inte kunde följa med ut på havet! =(

2010-11-28 @ 22:42:09
URL: http://jessicaleiding.blogspot.com
Postat av: Åsa

Måste bara fråga! Det kan inte va så att torkaren satt på "fel" sida, så egentligen blinkade du aldrig ;)

2010-12-10 @ 10:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0