Lite om mig och Sterbhaus /Nicke

TJO! Då var det dags för mitt första blogginlägg!

Vet inte alls vad jag ska skriva om men det kommer väl nu i samband med att jag skriver. Kan iaf börja med att skriva lite om min del i Sterbhaus och lite kort historia kring det hela för er som inte vet.

Det hela började med att Danne och jag ville starta ett lite hårdare projekt där jag för första gången skulle sätta mig bakom trummorna i ett band. Strax därefter kom Marcus med i bilden då han och Danne jobbade tillsammans och Marcus var väldigt intresserad. Så där var vi! :)
Jag hade "lirat" trummor kanske nåt halvår innan. (Jag kunde dra av nån fyrtakt eller två) Så det blev som en helt ny värld för min del, en värld som jag idag älskar och verkligen vill satsa på men har också mycket att lära.
Jag har tidigare spelat gitarr i ett par band (Killer System, Septic boys och Decadence) och då gitarren var mitt huvudinstrument, men sakta men säkert har det glidit till trummorna som är ett annat instrument såklart men som också frigör mina känslor till musiken på ett helt annat sätt.
Och här är vi idag fullt band som repar inför den tredje skivinspelningen, och det rullar verkligen på med låtmaterial och massa skittuffa riff!
Vi alla i bandet ser verkligen fram emot detta och skivan kommer bli såå bra så bra så bra!
YEAH!(© Marcus Hammarström)

Och som ni kanske redan läst nedan så råkade våran lilla Jimmy ut för en olycka nyligen, vilket påverkar hans gitarrspel och Sterbhaus ett par månader framöver. Men han kämpar på och är lika delaktig i allt som tidigare (Om inte mer) Så en fet eloge till honom!

Vi kommer fortfarande att lira på Rockin the galaxy (Rockkryssning) Den 25-26 November (Se länk nedan)
och i Kalmar på "The Rock" den 27 November. Och där kommer Tapio "Tappe" Mäntyranta (Kill The Parish) ställa upp som vikarié-gitarrist för Jimmy. vilket vi tackar som fan för!

Fixa biljetter till Rockkryssningen nu! : http://www.facebook.com/?sk=messages&tid=1217721780176

Det var väl allt för den här gången, Hööörs! / N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0