Matnyttigt /Marcus



Tjolevipp!

Babbel-Marcus tur att blogga! Ve och fasa, för jag har för första gången inget fast uppslag! Jo, egentligen så hade jag ju det men då hemmet mitt är under ombyggnad så är mycket skoj nedpackat i lådor i källaren. Som den hjälte jag är åkte jag hissen ner och skulle gräva fram några sköna bilder från mitt tidigare liv och turbo-blogga om det. Men efter att ha lyft och kånkat en stund och inte hittat rätt låda gav jag upp. Bara för det ger jag er en bild på en låda:



Jag får helt enkelt återkomma med sköna bilder och sånt när mitt hem kommit till rätta :-)

Så då börjar vi beta av lite matnyttigt i Sterbhaus oheliga namn. Det här med bloggen har ju visat sig vara en grymt bra idé eftersom vi kan berätta om sånt som egentligen inte är nyheter och inte passande alla gångar att slänga upp på myspace.

Först och främst kommer tillslut vinnarpaketen skickas ut. Sorry förseningen. En av fem filurer har ju slutat och vi utlovade signerade skivor innan dess. Men efter en del trollande finns Dannes autograf på skivorna också. Bonusprisvinnaren fick inget signerat ex så det utskicket gick ut illa kvickt. Jonn Palmér-Jeppson förärade priset ett härligt inlägg på sin blogg. Och se så snygg man blir av vår merch:

http://www.metalcentral.net/sworn-to-the-dark/8674-dagens-outfit-feat-sterbhaus

Och här är då länken till hans eminenta blogg med ett fantastiskt namn (jomenvisst... känns som om jag klargjort min förkärlek till Uppsala orkestern - och numera Grammis vinnare med betydligt allvarligare ton än Sterbhaus):-)

http://www.metalcentral.net/sworn-to-the-dark


Vi har nyss gjort en skön intervju för Ultimate Rockerz. Skön läsning efter jag pladdrat på här återfinns genom att klicka på 5 små troll nedan::



(le clique le bild!!!... Eller le clique här)

Slarvige Marcus är två dygn sen med detta inlägg... men igår fortsatte vi iaf med audition för sångare. De närmsta repen är bokade (vi petar in minst två gubbar per rep) och vad gäller att rapportera från dessa sessioner kommer vi faktiskt vara tysta som den djupaste Jesus-grav. Någon sorts mystik måste det ändå få vara med Sterbhaus, och det kanske inte är så jyste att blotta alla våra tankar vid de tillfällen då en audition kanske inte går så bra. Om och när vi väl hittar rätt kommer vi gå ut med det då. Fram tills dess så bantar vi järnet i bandet efter julhelgen så vi kan se någelunda snärta ut när nya bandfoton skall tas. Haha, nja... men vi kanske borde försöka iaf. I sann ordvits-anda med tanke på inläggets rubrik ber jag er därför observera vad som borde gälla för Sterbgossar framöver:





Jag utlovar ett extra inlägg med mer kuriosa framöver... Efterssom jag kallt räknar med att ALLA nu plöjer igenom intervjun ovan så nöjer jag mig där :-)

PS. Nu har jag lyssnat på Bring Me The Horizon för första gången. Fyfan vilket skit. Snälla, sluta peta in såna här dravelband i metalpress och katalogisera det som någon som helst form av metal. Håll på med musiken ni som gör det bäst ni vill, det gör mig varken från eller till, men infektera inte metal-kanalerna med det!! Grrrr!! Fy jävla skäms!!

I övrigt... ni andra (som inte tatuerar struphuvuden, har flottiga beatles frippor och inte kan bestämma er för vilken musikgenre ni vill spela och därför spelar allt på en gång inom loppet av en 2 minuterslåt) ska ha det riktigt jäkla gött!! :-)

/Marcus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0